รอบสอบวันอาทิตย์ที่ 26 มกราคม 2568 เวลา 13.30 – 16.30 น.
The test will be administered on January 26, 2025 at 13.30 -16.30
ระบบรับสมัครเปิดวันที่ 24 ธันวาคม 2567 เวลา 9.00 น. และปิดวันที่ 10 มกราคม 2568 เวลา 16.00 น. (หรือปิดทันทีในกรณีที่นั่งเต็มจำนวนก่อนวันปิดรับสมัคร)
The test registration system will be opened on December 24, 2024 at 9.00 and closed on January 10, 2025 at 16.00 (or until the seats are fully booked).
หมายเหตุ การจัดสอบอาจมีการเลื่อนหรือยกเลิก ขึ้นอยู่กับสถานการณ์การระบาดของโรคติดเชื้อ ณ ช่วงเวลาที่จัดสอบ
Note: The test administration might be postponed or canceled. It depends on the pandemic and the situation at the time the test is held.
วัน เวลา และการสมัครสอบ
Date and time for test application
วันที่สอบ (Test date) | เวลาสอบ (Test time) | รับสมัคร (Registration) | ประกาศรายชื่อผู้มีสิทธิ์สอบ Announcement of eligible applicants’ name | สถานะ (Status) |
---|---|---|---|---|
January 26, 2025 | 13.30 – 16.30 | December 24, 2024 at 9.00 – January 10, 2025 at 16.00 * | January 21, 2025 | รายชื่อผู้ Submit ข้อมูล /รอการชำระเงินและตรวจสอบ Announcement of the name list of completed form submission/ Pending for payment and verifying |
December 15, 2024 | 13.30 – 16.30 | November 19, 2024 at 9.00 – November 29, 2024 at 16.00 * | December 11, 2024 (See details..) (Link สำรอง) | – |
November 17, 2024 | 13.30 – 16.30 | October 17, 2024 at 9.00 – November 1, 2024 at 16.00 * | November 12, 2024 | – |
* หมายเหตุ สงวนสิทธิ์ในการปิดรับสมัครทันทีเมื่อจำนวนที่นั่งเต็ม
* Note: The test registration system will be closed immediately if all seats are booked.
กรุณาตรวจสอบกำหนดชำระเงินจาก “ใบแจ้งการชำระเงินผ่านธนาคาร/Bank Bill payment” ของท่านและชำระเงินให้ทันกำหนดเวลา มิฉะนั้นจะถือว่าท่านสละสิทธิ์ในการสมัครสอบ
Please check the date for payment from ‘Bank Bill payment’ and make the payment within the due date. If payment is not made on time, the test registration will be canceled.
ค่าธรรมเนียมการสอบ : 1,000 บาท/คน **ปรับค่าธรรมเนียมการสอบจาก 800 บาท เป็น 1,000 บาท ตั้งแต่ 1 มกราคม 2567 เป็นต้นไป **
Test fee: 1,000 per person **The test fee will be adjusting from 800 baht to 1,000 baht, effective January 1st, 2024.**
สถานที่ : ห้องปฏิบัติการคอมพิวเตอร์ ชั้น 3 และ ชั้น 4 คณะศิลปศาสตร์ มจธ.
Location: Language laboratory, floor 3 and 4, School of Liberal Arts building, KMUTT
ทักษะที่ทดสอบ : การฟัง การอ่าน การเขียน การพูด
Test skills: Listening, Reading, Writing, Speaking
ข้อกำหนดการสอบ TETET สำหรับบุคคลทั่วไป
- ผู้สมัครสอบต้องกรอกข้อมูลและ submit ข้อมูลในระบบสมัครให้เรียบร้อย ก่อนดำเนินการชำระเงินค่าสอบ (ควร submit ข้อมูลเพียงครั้งเดียวเพื่อไม่ให้เป็นการกันสิทธิ์การสมัครของผู้อื่น) โดยผู้สมัครสอบสามารถเช็ครายชื่อผู้ submit ข้อมูลได้ที่หน้าเว็บไซต์
- เลือกเวลาสอบได้เพียงรอบเดียวเท่านั้น และไม่สามารถขอเปลี่ยนแปลงวันและเวลาสอบได้ เนื่องจากที่นั่งสอบแต่ละรอบมีจำนวนจำกัด (หากสมัครมากกว่า 1 รอบ จะยึดข้อมูลสุดท้ายที่ทำการ Submit เข้ามา)
- เมื่อ submit ข้อมูลแล้ว จะต้องชำระค่าสอบตามช่องทางและระยะเวลาที่กำหนดไว้ ในกรณีที่ชำระเงินผิดช่องทางหรือเกินกำหนดเวลาจะไม่มีสิทธิ์สอบและไม่สามารถขอคืนเงินค่าสอบได้
***ผู้สมัครต้องพิมพ์ใบแจ้งการชำระเงินผ่านธนาคาร (Bank Bill payment) ณ ตอนสมัครเท่านั้น ไม่สามารถย้อนกลับมาพิมพ์ในภายหลังได้ ในกรณีไม่มีเครื่องพิมพ์ให้บันทึกเก็บไว้ก่อน *** - ผลสอบจะจัดส่งทางไปรษณีย์ลงทะเบียน ระยะเวลาประมาณ 1 เดือนหลังจากวันสอบ โดยผู้เข้าสอบสามารถเช็คหมายเลขไปรษณีย์ลงทะเบียนได้ที่หน้าเว็บไซต์
- หากผู้มีสิทธิ์สอบไม่สามารถเข้าสอบได้ คณะฯ จะไม่คืนเงินค่าสอบไม่ว่ากรณีใดๆ ทั้งสิ้น รวมทั้งไม่สามารถให้ผู้มีสิทธิ์สอบขอเลื่อนการสอบได้
- ไม่อนุญาตให้ผู้เข้าสอบนำสิ่งของใดๆ ติดตัวเข้าที่นั่งสอบ และคณะฯ จะไม่รับผิดชอบต่อการสูญหายที่เกิดขึ้น ไม่ว่ากรณีใดๆ ทั้งสิ้น
***กรณีผู้เข้าสอบนำสิ่งของที่ไม่ได้รับอนุญาตเข้าที่นั่งสอบ ถือว่าผู้เข้าสอบมีเจตนาทุจริตในการสอบ จะไม่มีการตรวจผลสอบให้แก่ผู้เข้าสอบ และผู้เข้าสอบไม่สามารถขอใช้สิทธิ์สอบฟรีในรอบอื่นทดแทนการสอบรอบที่มีเจตนาทุจริตได้*** - คณะฯ ไม่มีบริการรับฝากสิ่งของ และทรัพย์สินมีค่าของผู้เข้าสอบ
TETET regulations for general takers
- The applicants are required to complete and submit the application form in the system before proceeding to the payment. (The application form should be submitted only ONCE in order to reserve only one seat). The applicants can check the name list of completed form submission on the website.
- The applicants can choose only one slot of test administration since there are limited seats. (If more than one slot is chosen, only the latest submission is valid automatically.
- After submitting the form, the applicants are required to make the payment according to the stated methods and time. In case of using wrong method for payment or missing the deadline, the applicants will not be eligible for taking the test and the test fee is not refundable.
***The applicants are required to print the payment form (Bank Bill payment) at the time of submitting, it can’t be accessed after the page is closed.***
***The payment form “Bank Bill payment” can only be printed at the time of filling the form. If the applicants don’t have access to the printer, it is suggested that the payment form should be saved for later printing. The payment form can’t be accessed later.*** - Around one month after the test date, the test result will be mailed to the address provided to the staff on the test date. The applicants can check the tracking number on the website.
- Test fee is not refundable for all cases. The test date and time cannot be changed or postponed for all cases.
- On test date, the applicants are not allowed to have any personal belongings in the test room and the faculty will not take any responsibilities for lost.
***In case of bringing any not allowed personal belongings inside the test room, that applicant will be judged as attempting cheating. The test will not be marked and the applicant will lose the right to take a free test.*** - The faculty do not have any service regarding temporary baggage storage.
รอบสอบวันที่ 17 พฤศจิกายน 2567
- หมายเลขไปรษณีย์ลงทะเบียน Tracking number <สถานะจัดส่ง : 25 พ.ย. 67 >
- *เว็บไซต์ไปรษณีย์ไทย Thai Post websites*
คุณเบญจมา ณ มหาไชย /Ms. Benjama Na Mahachai
Tel: 02 4708793
Email: benjama.nam@kmutt.ac.th