โครงการ เชิงปฏิบัติการ การเขียนเพื่อรับรองสมรรถนะด้านการเรียนการสอนและสนับสนุนการเรียนรู้ตามกรอบมาตรฐานวิชาชีพของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี

เมื่อวันที่ 3 มีนาคม 2568 สำนักงานวิชาศึกษาทั่วไป คณะศิลปศาสตร์ ได้จัดโครงการ เชิงปฏิบัติการ “การเขียนเพื่อรับรองสมรรถนะด้านการเรียนการสอนและสนับสนุนการเรียนรู้ตามกรอบมาตรฐานวิชาชีพของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (KMUTT Professional standards Framework – Learning and Teaching)” สำหรับอาจารย์คณะศิลปศาสตร์ จัดขึ้น ณ ห้อง SoLA 404  มีผู้เข้าอบรมจำนวน 27 คน ซึ่งเป็นอาจารย์ภายในของคณะศิลปศาสตร์ ทั้งนี้ได้รับเกียรติจากทีมโค้ชการเขียนของ มจธ. (SFHEA ของ UK-PSF) ซึ่งผ่านการอบรมการประเมินตามกรอบ Thailand-PSF ทั้งหมด 5 ท่าน ได้แก่ ผศ.ดร.ศศิธร สุวรรณเทพ, ผศ.ดร.ชเนนทร์ มั่นคง, ผศ. ดร.ภาณุทัต บุญประมุข, คุณ นพสร สุขแสนไกรศร และอาจารย์ปาณเลิศ ศิริวงศ์ เป็นวิทยากรช่วยแนะนำให้อาจารย์ผู้เข้าอบรมได้ทบทวนประสบการณ์ และดึงประเด็นการพัฒนาตนเองที่สำคัญ นำกรอบคิด Thailand PSF มาใช้เขียนสะท้อนการทำงานเชิงคุณภาพ การพัฒนาการจัดการเรียนการสอนของตนเองได้อย่างเหมาะสมและต่อเนื่อง

On March 3, 2025, the General Education Office, School of Liberal Arts (SoLA), KMUTT, organized a workshop on “Writing for the Certification of Teaching and Learning Competencies in Alignment with KMUTT’s Professional Standards Framework – Learning and Teaching” for faculty members of the School of Liberal Arts. The workshop took place in Room SoLA 404 and was attended by 27 faculty members from within the school.

The event was honored by the presence of five KMUTT writing coaches, all of whom have completed training in Thailand’s Professional Standards Framework (Thailand-PSF) and hold SFHEA recognition under the UK-PSF framework. The coaches included Assistant Professor Dr. Sasithorn Suwannathep, Assistant Professor Dr. Chanen Munkong, Assistant Professor Dr. Panuthat Boonpramuk, Mr. Napasorn Suksankraisorn, and Lecturer Panalert Sirivongse.

During the workshop, the speakers guided participants in reflecting on their teaching experiences and identifying key areas for self-development. They also provided insights on how to apply the Thailand-PSF framework in writing reflective narratives, enabling faculty members to systematically document their teaching practices and enhance their approaches to learning and teaching in a structured and continuous manner.