โครงการจัดการเรียนการสอนด้วยหน่วยการเรียนรู้ย่อยแบบโมเดล(OBEM)ในรายวิชา GEN111 และGEN241ความงดงามแห่งชีวิต

สำนักงานวิชาศึกษาทั่วไป คณะศิลปศาสตร์

โครงการจัดการเรียนการสอนด้วยหน่วยการเรียนรู้ย่อยแบบโมเดล(OBEM)ในรายวิชา GEN111 และGEN241ความงดงามแห่งชีวิต

เมื่อวันจันทร์ที่ 6 มกราคม 2568  สำนักงานวิชาศึกษาทั่วไป คณะศิลปศาสตร์ ได้จัดโครงการจัดการเรียนการสอนด้วยหน่วยการเรียนรู้ย่อยแบบโมเดล(OBEM) ในรายวิชา GEN111 และGEN241 ความงดงามแห่งชีวิต มีอาจารย์เข้าอบรม 60 คน ณ ห้อง SoLA 404 เวลา 09.00 -16.00 น. วัตถุประสงค์ เพื่อศึกษา ปรับปรุงรายวิชา และเตรียมความพร้อมอาจารย์เกื้อหนุนของสำนักงานวิชาศึกษาทั่วไป โดยใช้หน่วยการเรียนรู้ย่อยแบบโมดูล (OBEM) ตามโครงสร้างโปรแกรมศึกษาทั่วไป ปี 2568  ในกลุ่มสมรรถะที่คาดหวัง กลุ่มที่ 2 กลุ่มการเป็นส่วนหนึ่งของโลก (Be Part of The World) ที่ออกแบบไว้ มานำร่องการจัดการเรียนการสอนในรายวิชา โดยช่วงเช้าเป็นโมดูลการจัดการเรียนการสอนรายวิชา GEN 111 ส่วนช่วงบ่ายเป็นโมดูลการจัดการเรียนการสอนรายวิชา GEN241 ประโยชน์ที่จะได้รับจากโครงการนี้ อาจารย์รับทราบข้อมูลและจัดการเรียนการสอนโดยใช้หน่วยการเรียนรู้ย่อยโมดูลได้มีประสิทธิภาพและส่งผลดีต่อนักศึกษา

Office of General Education, School of Liberal Arts

Project on Teaching and Learning with Outcome-Based Education Model (OBEM) Learning Units in GEN111 and GEN241: The Beauty of Life

The Office of General Education, School of Liberal Arts, organized a project on Monday, January 6, 2025, to enhance teaching and learning using Outcome-Based Education Model (OBEM) learning units for the courses GEN111 and GEN241, The Beauty of Life.

The event was held in SoLA Room 404 from 9:00 a.m. to 4:00 p.m., with 60 teachers in attendance. The objective was to study and improve the courses while preparing instructors to implement OBEM according to the 2025 General Education curriculum. This initiative focuses on the Be Part of the World competency group and aims to pilot teaching and learning practices for these subjects.

The morning session introduced the teaching and learning module for GEN111, while the afternoon focused on GEN241. Teachers gained knowledge and strategies to manage sub-module learning units effectively, ensuring a positive impact on students.