SoLA Lunch Talk

คณะศิลปศาสตร์ ได้จัดกิจกรรม SoLA Lunch Talk: ขึ้น 2 ครั้งในช่วงเดือนสิงหาคม–กันยายน 2568 โดยมีวัตถุประสงค์เพื่ออัปเดตเทรนด์ใหม่ ๆ เกี่ยวกับ Artificial Intelligence (AI) และนำเสนอ กรณีศึกษา

(Case Study) การประยุกต์ใช้ AI ทั้งในด้านการเรียนการสอน และด้านการทำงานสายสนับสนุน

กิจกรรมครั้งแรกจัดขึ้นในวันศุกร์ที่ 22 สิงหาคม 2568 ณ ห้อง SoLA 404 ชั้น 4 คณะศิลปศาสตร์ ซึ่งมุ่งเน้นการแลกเปลี่ยนเรียนรู้เรื่องการประยุกต์ใช้ AI ในกระบวนการเรียนการสอน และในส่วนกิจกรรมครั้งที่สองจัดขึ้นในวันศุกร์ที่ 12 กันยายน 2568 ณ สถานที่เดียวกัน โดยขยายความรู้สู่บุคลากรสายสนับสนุน เพื่อเสริมทักษะการใช้ AI ในการทำงานประจำวัน

ทั้งสองกิจกรรมได้รับความสนใจจากคณาจารย์ บุคลากร และผู้เข้าร่วม บรรยากาศเต็มไปด้วยความอบอุ่นและเป็นกันเอง ผู้เข้าร่วมได้รับความรู้เกี่ยวกับ AI เช่น Agentic AI และการประยุกต์ใช้งาน ร่วมพูดคุย แลกเปลี่ยนความคิดเห็น พร้อมรับประทานอาหารกลางวันร่วมกัน

กิจกรรม SoLA Lunch Talk ในครั้งนี้ ช่วยสร้างพื้นที่ในการแลกเปลี่ยนความรู้ และต่อยอดแนวคิดการใช้ AI ให้เกิดประโยชน์ต่อการทำงานและการเรียนการสอนในคณะศิลปศาสตร์ต่อไป

 

The School of Liberal Arts organized the SoLA Lunch Talk twice during August–September 2025, with the aim of updating participants on the latest trends in Artificial Intelligence (AI) and presenting case studies on AI applications in both teaching and administrative work.

The first session was held on Friday, August 22, 2025, at SoLA 404, 4th floor, School of Liberal Arts, focusing on the integration of AI in teaching and learning processes. The second session took place on Friday, September 12, 2025, at the same venue, expanding the scope to administrative staff by enhancing their skills in applying AI to everyday tasks.

Both events attracted strong interest from faculty members, staff, and participants. The atmosphere was warm and engaging, with attendees gaining knowledge on topics such as Agentic AI and its practical applications, while also exchanging ideas and enjoying lunch together.

The SoLA Lunch Talk successfully created a space for knowledge sharing and further exploration of AI applications, contributing to more effective teaching, learning, and administrative practices within the School of Liberal Arts.