Exploratory Action Research (EAR) Training – Thailand

Exploratory Action Research (EAR) Training – Thailand
The Exploratory Action Research (EAR) training in Thailand was held from May 26-28, 2025, at the Royal Benja Hotel in Bangkok.
This training aimed to equip schoolteachers with the knowledge and skills to conduct classroom-based research using the EAR framework, supporting their professional growth and enhancing the learning experiences of their students through more reflective teaching practices.
Now in its fourth year, the program continues to expand, with a growing number of schoolteachers expressing interest in joining. This year, the training welcomed nearly 100 participants, including teachers from across Thailand and university lecturers.
This onsite training marks the first phase of the project, designed to introduce and prepare teachers for implementing EAR. The next phase involves ongoing online mentoring, where teachers will apply EAR in their classrooms throughout the semester until October 2025.
This year, the project also received support from KMUTT to evaluate and improve the training model. The goal is to refine and scale up the project nationwide between 2026 and 2027.
The project has been made possible through collaboration with the British Council Thailand, RELO, EEF, and the Ministry of Education.

 

การอบรมการวิจัยเชิงปฏิบัติการสำรวจ (Exploratory Action Research – EAR) ประเทศไทย
การอบรมการวิจัยเชิงปฏิบัติการสำรวจ (EAR) ในประเทศไทยจัดขึ้นระหว่างวันที่ 26–28 พฤษภาคม 2568 ณ โรงแรมรอยัลเบญจา กรุงเทพมหานคร
การอบรมครั้งนี้มีเป้าหมายเพื่อพัฒนาความรู้และทักษะของครูโรงเรียนในการทำวิจัยในชั้นเรียนโดยใช้กรอบแนวคิด EAR ซึ่งช่วยส่งเสริมการพัฒนาวิชาชีพของครู และยกระดับประสบการณ์การเรียนรู้ของนักเรียนผ่านกระบวนการสอนที่สะท้อนคิดมากยิ่งขึ้น
โครงการ EAR ได้ดำเนินมาเป็นปีที่ 4 แล้ว และยังคงได้รับความสนใจเพิ่มขึ้นอย่างต่อเนื่องจากครูทั่วประเทศ โดยในปีนี้มีผู้เข้าร่วมการอบรมเกือบ 100 คน ประกอบด้วยครูจากหลากหลายภูมิภาคของประเทศไทย รวมถึงอาจารย์มหาวิทยาลัย
การอบรมแบบพบหน้าในครั้งนี้ถือเป็นระยะเริ่มต้นของโครงการ โดยมุ่งแนะนำและเตรียมความพร้อมให้ครูสามารถนำแนวคิด EAR ไปใช้จริงในห้องเรียน ระยะถัดไปจะเป็นการให้คำปรึกษาและติดตามผลแบบออนไลน์อย่างต่อเนื่อง ตลอดช่วงที่ครูลงมือปฏิบัติจริงในชั้นเรียนจนถึงเดือนตุลาคม 2568
ในปีนี้ โครงการได้รับการสนับสนุนจากมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (KMUTT) ในการประเมินรูปแบบการอบรม เพื่อพัฒนาต่อยอดและขยายโครงการในระดับประเทศระหว่างปี 2569–2570
โครงการนี้เกิดขึ้นได้ด้วยความร่วมมือระหว่าง British Council Thailand, RELO, กองทุนเพื่อความเสมอภาคทางการศึกษา (EEF) และกระทรวงศึกษาธิการ